Na rynku wydawniczym istnieje mnóstwo pozycji książkowych o tematyce biznesu. Chcąc przeczytać coś wartościowego, zazwyczaj szukamy pozytywnych opinii w internecie. Jednak, żeby takowe znaleźć, musimy wpisać konkretne tytuły. W treści artykułu zostaną przedstawione tytuły książek, które w ocenie wielu osób są gwiazdami w swojej kategorii. Czy tak jest, oceńcie sami, na pewno nie będzie to czas stracony.
Biznes to emocje
Swoją przygodę z książkami o tematyce biznesowej warto rozpocząć od pozycji, które nie będą zasypywały mnóstwem liczb, rodzajów strategii czy innymi profesjonalnymi stwierdzeniami w sposób nieprzystępny. Czytając książki, chcemy poznawać i dowiadywać się nowych rzeczy w sposób przyjemny, bo czytanie to przecież przyjemność i tak mamy odbierać również książki o biznesie.
Biznes jest jak drugie życie. Jeden biznes to nasze życie prywatne, a drugi życie służbowe, warto więc poczuć jego wartość ogólną, funkcjonowanie od środka i całą emocjonalność związaną z jego prowadzeniem, bo biznes to nie tylko liczby, to coś więcej. O tym właśnie będą polecane książki.
Biznesowe książkowe perełki
1. Przywództwo. Giuliani Rudolph. Książka to biografia byłego burmistrza Nowego Jorku, który pełnił tę funkcję również w czasie ataku na Word Trade Center. Pozycja obowiązkowa, żeby poczuć ducha przedsiębiorczości i zrozumieć co to znaczy oddać siebie dla sprawy. Dowiesz się, że czas to wielka wartość, której nie należy marnować na rzeczy nieistotne i że strach jest rzeczą ludzką, którą jednak należy z całą swoją siłą przezwyciężać, a przede wszystkim nie bać się decyzji, bo każda decyzja jest ważna, a ich brak zabija kreatywność.
2. Strategia błękitnego oceanu. Kim W. Chan, Mauborgne Renee. Książka dla każdego, a szczególnie dla tych, co przygodę z biznesem i swoje drugie biznesowe życie rozpoczynają. Po przeczytaniu dowiesz się, że w biznesie nie trzeba być rekinem, żeby odnieść sukces. Nie trzeba walczyć w czerwonym oceanie. Wystarczy stworzyć przestrzeń wokół siebie, przestać walczyć z konkurencją i zacząć pływać w błękitnym oceanie biznesu. Takie podejście poparte jest konkretnymi rozwiązaniami i badaniami autorów i chociaż brzmi jak psychologiczna terapia w rzeczywistości mocno stoi w realiach biznesu.
3. Winning znaczy zwyciężać. Jack Welsh – Książka autorstwa dyrektora generalnego koncernu General Electric. Wisienka na torcie głównie dla pracowników korporacji i to nie tylko szczebla menedżerskiego. Przedstawia funkcjonowanie firmy zarówno od środka, jak i wpływy z zewnątrz, aby na końcu skupić się na kapitale ludzkim. Zaskoczeniem może być wiedza wyniesiona z książki, że w tak dużej firmie, tak olbrzymią wagę przywiązuje się do czynnika ludzkiego, a za mniej istotne uważa się strategię.
4. Lepsze jest wrogiem dobrego. Jim Collins – to analiza, której Jim Collins z zespołem poddaje 11 firm w tym również General Electric. To przedstawienie, w jaki sposób można „zarazić” upadające firmy bakcylem zwycięstwa, a także drogowskaz i poradnik dla rozpoczynających biznes i wszystkich tych, którzy mają wpływ na losy swojego biznesu również tego w życiu prywatnym.
Książki o biznesie są różne i mają też różne przeznaczenie. Te prezentowane w tekście, to połączenie biografii z beletrystyką i wiedzą, która nie będzie przekazywana w sposób agresywny, kojarzący się najczęściej z podręcznikami. To wiedza, którą można przyjąć, nawet o tym nie wiedząc, a czy może być coś piękniejszego niż wtedy, gdy praca staje się hobby, a uczenie i pogłębianie wiedzy przyjemnością?